Strona głównaFinanseSamodzielna Księgowość - tak czy nie?

Samodzielna Księgowość – tak czy nie?

Data:

Wybrane dla Ciebie

Faktoring Biznes – dla kogo?

Biznes wymaga pewnej wiedzy, która pozwala na optymalne wykorzystanie...

EFPA Europe dąży do opracowania wspólnych europejskich certyfikatów dla doradców finansowych

Europejskie Stowarzyszenie Planowania Finansowego (EFPA), wraz z przedstawicielami Komisji...

Korupcja w Rumunii pozostanie nielegalna

Legalna korupcja wydaje się czymś zupełnie niedopuszczalnym. Jeszcze do...

Francja zakazuje darmowej dolewki

Wiele rządów na różne sposoby próbuje dziś walczyć z...

Ceny energii słonecznej będą spadać

Wielu z nas wydaje się, że ceny energii słonecznej...

Samodzielna księgowość wymaga przede wszystkim zgłoszenia działalności do CEIDG. Wielu przedsiębiorców myśli o takiej zmianie, która pozwala zaoszczędzić setki złotych miesięcznie i wygenerować dodatkową pensję w skali roku. Biznesmeni, którzy chcą samodzielnie prowadzić księgowość muszą pamiętać o kilku ważnych krokach.
Aby firma działała trzeba wskazać podmiot, który będzie zajmował się księgowością: od zleceń dla biur rachunkowych, przez własnego księgowego, po samodzielne prowadzenie księgowości.


Oczywiście duże firmy jeszcze mają jakiś w tym plus, gdy zatrudniają własnego księgowego, niekiedy nawet całego działu księgowości. Taka opcja jest bardzo kosztowna, dlatego mniejsze firmy muszą sobie radzić zlecając księgowość albo robiąc ją samodzielnie.


Samodzielne prowadzenie księgowości jest bardzo tanie, opłaca się niekiedy bardziej niż najtańsze zlecenie na zewnątrz. Przy okazji właściciel firmy ma pewność, że poufne dane nigdzie nie wyciekną. Jeżeli dochód firmy nie przekraczaj 1,2 mln. firma może stosować krótsze procedury prowadzenia księgowości.


Przy samodzielnym prowadzeniu księgowości trzeba zwrócić uwagę na KPiR to właśnie przychody oraz rozchody umożliwią wydzielenie zaliczki na podatek dochodowy. Właściciel firmy, która prowadzi samodzielną księgowość musi pamiętać też o rejestracji do VAT. Bardzo ważne jest też opłacanie składek ZUS, drukowanie oraz przechowywanie KPiR.
Wymienione elementy to podstawy przy prowadzeniu samodzielnej księgowości. Trzeba przyznać, że obowiązków jest wiele, być może dlatego firmy jednak decydują się na własnego księgowego albo zlecanie księgowości firmie zewnętrznej.

Newsletter

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x