Strona głównaEkonomiaMcDonald’s może stracić pozycję światowego lidera

McDonald’s może stracić pozycję światowego lidera

Data:

Wybrane dla Ciebie

Gwarantowana pensja dla bezrobotnych również w Kanadzie

Po Finlandii czy Holandii kolejny kraj ma zamiar wprowadzić...

Ikarus stworzy autobusy na gaz LNG

Wiemy już, że węgierski koncern Ikarus stworzy autobusy na...

Firma w internecie

Wiele osób w dzisiejszych czasach chciałoby wystartować z własnym...

Zalety faktoringu dla sektora usługowego

Sektor usługowy, będący jednym z dynamicznie rozwijających się obszarów...

Kredyt dla emerytów

Emeryt też człowiek i ma swoje potrzeby, na które...

Sieć fast-foodów McDonald’s chyba nikomu szczególnie przedstawiać nie trzeba. Trudno znaleźć bowiem osobę, która choć raz nie miała przyjemności zjeść szybko przygotowanej przekąski w barze z charakterystycznym logo. Wielu nie dziwi więc, że w swojej branży podmiot ten ma pozycję lidera. Wkrótce może się to jednak zmienić na rzecz sieci Starbucks.

Ostatnie badania finansowe ukazują, że Starbucks ma się bardzo dobrze. W swoich kawiarniach sieć notuje bowiem 5-procentowy wzrost każdego miesiąca. Dla porównania McDonald’s robi wszystko, aby na sprzedaży nie stracić.

Przypomnijmy też, że Starbucks w odróżnieniu od McDonalda skupia się na sprzedawaniu napojów. Przekąski stanowią tu natomiast znacznie mniejszą część sprzedaży, podczas kiedy u konkurencji jest zupełnie odwrotnie. Ostatnio to jednak pierwsza strategia przynosi większe zyski.

Analitycy są zdania, że niebawem Starbucks w porównaniach giełdowych przeskoczy konkurenta, a miejsce mieć to może jeszcze w tym roku. Obecnie wartość tej sieci to 83,2 mld dolarów, przy 100,3 mld dolarów sieci McDonald’s.

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco!

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x