Strona głównaEkonomiaMcDonald’s może stracić pozycję światowego lidera

McDonald’s może stracić pozycję światowego lidera

Data:

Wybrane dla Ciebie

Pieczątka dekretacyjna – czym jest i do czego służy?

Pieczątką dekretacyjną posługują się w swojej pracy księgowi. Jej posiadanie...

Ustawa o rencie socjalnej odrzucona przez Senat

Ustawa o rencie socjalnej nie spodobała się Senatowi i...

Co przyniesie reforma podatkowa Trumpa?

Wielu zauważa, że reforma podatkowa Trumpa może wstrząsnąć światową...

Będą podwyżki dla ratowników medycznych?

Nie ma wątpliwości, że ratownicy medyczni pracują ciężko, nieraz...

Co zrobić z autem nienadającym się do użytku?

Po pierwsze pogódź się z tym, że Twój samochód...

Sieć fast-foodów McDonald’s chyba nikomu szczególnie przedstawiać nie trzeba. Trudno znaleźć bowiem osobę, która choć raz nie miała przyjemności zjeść szybko przygotowanej przekąski w barze z charakterystycznym logo. Wielu nie dziwi więc, że w swojej branży podmiot ten ma pozycję lidera. Wkrótce może się to jednak zmienić na rzecz sieci Starbucks.

Ostatnie badania finansowe ukazują, że Starbucks ma się bardzo dobrze. W swoich kawiarniach sieć notuje bowiem 5-procentowy wzrost każdego miesiąca. Dla porównania McDonald’s robi wszystko, aby na sprzedaży nie stracić.

Przypomnijmy też, że Starbucks w odróżnieniu od McDonalda skupia się na sprzedawaniu napojów. Przekąski stanowią tu natomiast znacznie mniejszą część sprzedaży, podczas kiedy u konkurencji jest zupełnie odwrotnie. Ostatnio to jednak pierwsza strategia przynosi większe zyski.

Analitycy są zdania, że niebawem Starbucks w porównaniach giełdowych przeskoczy konkurenta, a miejsce mieć to może jeszcze w tym roku. Obecnie wartość tej sieci to 83,2 mld dolarów, przy 100,3 mld dolarów sieci McDonald’s.

Newsletter

Bądź zawsze na bieżąco!

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x