Sieć fast-foodów McDonald’s chyba nikomu szczególnie przedstawiać nie trzeba. Trudno znaleźć bowiem osobę, która choć raz nie miała przyjemności zjeść szybko przygotowanej przekąski w barze z charakterystycznym logo. Wielu nie dziwi więc, że w swojej branży podmiot ten ma pozycję lidera. Wkrótce może się to jednak zmienić na rzecz sieci Starbucks.
Ostatnie badania finansowe ukazują, że Starbucks ma się bardzo dobrze. W swoich kawiarniach sieć notuje bowiem 5-procentowy wzrost każdego miesiąca. Dla porównania McDonald’s robi wszystko, aby na sprzedaży nie stracić.
Przypomnijmy też, że Starbucks w odróżnieniu od McDonalda skupia się na sprzedawaniu napojów. Przekąski stanowią tu natomiast znacznie mniejszą część sprzedaży, podczas kiedy u konkurencji jest zupełnie odwrotnie. Ostatnio to jednak pierwsza strategia przynosi większe zyski.
Analitycy są zdania, że niebawem Starbucks w porównaniach giełdowych przeskoczy konkurenta, a miejsce mieć to może jeszcze w tym roku. Obecnie wartość tej sieci to 83,2 mld dolarów, przy 100,3 mld dolarów sieci McDonald’s.