Strona głównaEkonomiaMcDonald’s może stracić pozycję światowego lidera

McDonald’s może stracić pozycję światowego lidera

Data:

Wybrane dla Ciebie

Polska waluta najmocniejsza w regionie

Złoty staje się coraz silniejszy. Możemy dziś z pełnym...

Wsparcie dla małych firm od PARP

Nawet 20 milionów złotych na projekty wdrażające wyniki prac...

Czy jakość materiałów budowlanych idzie w parze z ceną?

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. To co pewne to...

Transformacja polskiej energetyki poniesie ze sobą ogromne nakłady finansowe

Wszystko wskazuje na to, że transformacja polskiej energetyki będzie...

Rosnące potrzeby, a gotówki brak??

W życiu pojawiają się momenty, kiedy dodatkowa gotówka jest naprawdę...

Sieć fast-foodów McDonald’s chyba nikomu szczególnie przedstawiać nie trzeba. Trudno znaleźć bowiem osobę, która choć raz nie miała przyjemności zjeść szybko przygotowanej przekąski w barze z charakterystycznym logo. Wielu nie dziwi więc, że w swojej branży podmiot ten ma pozycję lidera. Wkrótce może się to jednak zmienić na rzecz sieci Starbucks.

Ostatnie badania finansowe ukazują, że Starbucks ma się bardzo dobrze. W swoich kawiarniach sieć notuje bowiem 5-procentowy wzrost każdego miesiąca. Dla porównania McDonald’s robi wszystko, aby na sprzedaży nie stracić.

Przypomnijmy też, że Starbucks w odróżnieniu od McDonalda skupia się na sprzedawaniu napojów. Przekąski stanowią tu natomiast znacznie mniejszą część sprzedaży, podczas kiedy u konkurencji jest zupełnie odwrotnie. Ostatnio to jednak pierwsza strategia przynosi większe zyski.

Analitycy są zdania, że niebawem Starbucks w porównaniach giełdowych przeskoczy konkurenta, a miejsce mieć to może jeszcze w tym roku. Obecnie wartość tej sieci to 83,2 mld dolarów, przy 100,3 mld dolarów sieci McDonald’s.

Newsletter

Najnowsze

Subskrybuj powiadomienia
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x